Yoyo – jucăria senzație

Un yoyo este o jucărie care constă dintr-o axă conectată la două discuri și un fir în jurul axei. Alte jucării cu care se pot crea diverse trucuri sunt: kendama și fidget spinners. Anual, se organizează competiții în care se exersează diverse tehnici.

 

 

Yoyo - jucăria senzație

 

Yoyo – cum se folosește?

Se joacă ținând capătul liber al aței cunoscut sub numele de mâner. Prin introducerea unui deget, de obicei mijlocul sau degetul inelar,  într-un nod alunecos, permițând gravitației să rotească yoyo-ul. Apoi, sfoara este desfășurată similar cu modul în care funcționează un șnur. Jucătorul permite apoi acestuia să se întoarcă înapoi în mâna sa, exploatând rotirea acestuia.

În jocul cel mai simplu, sfoara este destinată a fi înfășurată pe yoyo cu mâna. Yoyo-ul este aruncat în jos, lovește capătul sforii, apoi înfășoară sfoara spre mână și, în cele din urmă, este apucat, gata să fie aruncat din nou. Unul dintre cele mai de bază trucuri se numește somnul, în care acesta se învârte până la capăt pentru o perioadă de timp vizibilă înainte de a reveni la mână.

 

Yoyo – tehnici

 

Somnul

Aceasta este una dintre cele mai frecvente aruncări yoyo și stă la baza tuturor aruncărilor yoyo. Menținerea unui yoyo în rotație în timp ce rămâne la capătul aței sale desfășurate este cunoscută sub numele de somn. În timp ce yoyo este în starea de „somn” la sfârșitul aței, se pot executa trucuri precum „plimbă câinele”, „liftul”, „în jurul lumii” sau cel mai complex „leagănă copilul „.

 

Nu răspunde (1A)

Golurile mai largi ale șirurilor și sistemele de răspuns din silicon au condus la inovarea yoyoing-ului care nu răspunde. Altfel cunoscut sub numele de 1A. Yoyo-urile tradiționale se întorc la mână atunci când cineva ar trage de sfoară, dar yoyo-urile care nu răspund se comportă puțin diferit. În loc să se întoarcă la mână atunci când se trage de ață, trebuie realizat un truc numit „legare”. În care sfoara este dublată în interiorul spațiului șirului pentru a crește frecarea asupra sistemului de răspuns.

 

Buclă (2A)

Looping este o tehnică care pune accent pe menținerea corpului a doi yoyo, câte unul pe fiecare mână, în mișcare constantă, cu sau fără somn. Yoyo-urile optimizate pentru buclă au greutatea concentrată în centrul lor, astfel încât se pot roti cu ușurință în jurul axei corzii.

În competiții, bucla atât în ​​interiorul cât și în exteriorul mâinii cu yoyo joacă un rol important în divizia 2A. Uneori, yoyo-urile se înfășurau în jurul brațelor, picioarelor sau gâtului.

 

Trucuri cu coarde cu două mâini (3A)

Jocul cu două mâini sau în stil 3A implică efectuarea de trucuri cu coarde cu două yoyo-uri. Popularizat și inițiat de Mark McBride, primul truc modern 3A a apărut în Fiend Magazine. Acesta a fost numit Velvet Rolls. Diferitele monturi din acest stil sunt denumite case (de exemplu, „Kink House”).

 

Off-string (4A)

În tehnica „off-string”, sfoara yoyo-uolui nu este legată direct de axul acestuia, iar yoyo-ul este de obicei lansat în aer efectuând o „pasare înainte” pentru a fi prins din nou pe sfoară. Cu toate acestea, unii jucători pot „arunca în jos” yoyo-uri fără ață și le pot prinde pe înapoi pe sfoară exact în momentul în care ața ajunge la capătul șirului. Rotind sfoara în jurul unui deget în timp ce se desfășoară, astfel încât acesta să fie prins de șir.

 

Mână liberă (5A)

În trucurile cu mâna liberă, coarda yoyo-ului nu este legată de mâna jucătorului, ci se termină într-o contragreutate. Contragreutatea este apoi aruncată din mână în mână și folosită ca element suplimentar în truc.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *